Service i tiden: ombud och digitalisering
Systembolaget strävar efter att alltid ge kunderna bästa möjliga service. På landsbygden är det ombuden som är Systembolagets förlängda arm. Systembolaget har också varit tidigt ute med beställningar över nätet. Butiksbild, exteriör, Vaxholm ...
80-talets lyx: vinbutiken i Marmorhallarna
1980-talet kommer med nya lockelser. Svenskarna har fått smak för njutning och kontinentala vanor. I storstadens Stockholm kan man uppleva yuppieeran med en ny sorts lyxkonsumtion: kläder, klockor och bilar. Och finsmakarna efterfrågar dyrare och ...
De lördagsstängda åren
Lördagsöppet eller inte. Det har varit en av de mest omdebatterade frågorna genom åren. En het potatis som till och med orsakade en vd:s avgång. 3 1982 Lördagsstängt från 3 juli 1982 Period: 1982 Kreatör: Okänd Deponent: Systembolaget / Systembolaget ...
Våra butiker: från bakgator till stadskärnan
De gamla Systembutikerna låg i stor utsträckning på undanskymda bakgator. Men när det nya Systembolaget grundas 1955 bestämmer sig ledningen för att dra fram butikerna i ljuset. Där påbörjas utvecklingen fram till dagens butiker, öppna mötesplatser ...